Home » Love Talk

Love Talk

Ciri-Ciri Lelaki Perfect 10 Yang Menjadi Idaman Wanita

Ciri-Ciri Lelaki Perfect 10 Yang Menjadi Idaman Wanita

Ciri-Ciri Lelaki Perfect 10 Yang Menjadi Idaman Wanita | Tak kira wanita atau lelaki, masing-masing pasti ada kriteria untuk memilih calon pilihan hati. Ada yang memilih berdasarkan personaliti yang menarik, tak kurang juga yang menilai berdasarkan paras rupa, pangkat dan latar belakang. Ya, kita memang tidak tahu siapa jodoh yang tertulis untuk kita, tetapi tak salah kan untuk kita senaraikan ciri-ciri ... Read More »

10 Punca Putus Cinta Dengan Si Dia

putus cinta

10 Punca Putus Cinta Dengan Si Dia | Sehari dua ni kecoh dengan isu Emma Maembong dan Zizan Razak putus cinta. Ramai yang tertanya-tanya apa punca mereka putus cinta. Yelah sebelum ini mereka berdua nampak bahagia tiba-tiba retak pula hubungan mereka. Selepas putus cinta, masing-masing akan tampil memberikan komen. Yang penting kedua-duanya menerima kententuan. Jangan nanti ada yang saling menyalahkan. ... Read More »

Mampukah Cinta Jarak Jauh Bertahan?

Cinta jarak jauh bukan satu perkara yang mudah untuk dilalui. Buat insan yang sedang melaluinya pasti akan bersetuju jika Puteri katakan bahawa cinta jarak jauh ini memerlukan pengorbanan dan kesetiaan yang lebih tinggi berbanding cinta jarak dekat. Maksud cinta jarak jauh ialah apabila pasangan itu terpisah jauh di mata kerana beberapa faktor antaranya tinggal berjauhan, faktor kerja, halangan keluarga dan ... Read More »

Ciri-Ciri Cinta Tanpa Keihklasan

Setiap insan ingin dicintai, tetapi adakalanya cinta yang di nikmati tidak seperti yang diharapkan.  Ada yang bercinta sehingga sanggup serah segalanya, asyik berkepit siang dan malam macam belangkas  tapi akhirnya putus juga. Agaknya apakah kesilapan-kesilapan yang biasanya wujud dalam sebuah ikatan percintaan? Cinta Materialistik – Bercinta kerana harta dan wang ringgit. Selagi kita berduit, si dia akan sentiasa disisi. Tapi bila dah ... Read More »

Kenapa Cinta Tidak Mampu Kekal?

Korang pernah putus cinta? Dan kemudian tertanya-tanya mengapa cinta korang itu tidak kekal. Setiap apa yang berlaku dalam kehidupan kita pasti mempunyai alasan yang tersendiri. Cinta yang diharapkan sampai ke akhir hayat, namun akhirnya putus di tengah jalan. Kenapa Cinta Tidak Mampu Kekal? 1) Penipuan – Kalau wujudnya penipuan dalam sesuatu perhubungan, lambat laun akan diketahui juga oleh pasangan. Dan bila pasangan ... Read More »

Kerana Cinta

  “Demi cinta lautan api diseberangi” Korang sanggup nak seberangi lautan api? Puteri tak sanggup, nanti puteri akan hangus. Cinta tak dapat digapai, puteri pula yang rentung. Kata orang (bukan kata puteri yer), demi cinta dia sanggup buat apa sahaja. Kononnya ‘You jump…I jump’. Begitu hebatnya penangan cinta kan. Tapi berbaloi ke? Pada puteri, cinta hanya sementara di dunia ini. ... Read More »

Apa Itu Cinta?

  Pada suatu pagi di satu sekolah menengah, ada seorang pelajar bertanya pada seorang guru yang sedang mengajar. Ketika itu, guru tersebut sedang menyentuh mengenai kasih dan sayang secara am. Pelajar: Cikgu, macam mana kita nak pilih seseorang yang terbaik sebagai orang paling kita sayang? Macam mana juga kasih sayang itu nak berkekalan? Cikgu: Oh, awak nak tahu ke? Emmm…baiklah, ... Read More »

Bila Di Hatimu Ada Dia

  Sejak kebelakangan ni puteri rasa macam kaunselor cinta pula…hahaha. Mana taknya. Puteri dah banyak terima email minta pendapat tentang cinta. Dekat komen ni pun ada juga yang tanya pendapat puteri tentang cinta. Mentang-mentang nama puteri ni Puteri Kasih..korang ingat puteri ni pro bab cinta ke? Rasanya macam fail je..huhuhu Anyway memandangkan yang meluahkan dilema mereka pada puteri ni, adalah ... Read More »