Panduan Lengkap Jahit Baju Kurung

Sejak kebelakangan ni ramai pula yang mencari keyword jahit baju kurung di blog ni. Tak ingat pula artikel apa yang puteri kongsikan tentang cara jahit baju kurung. Jadi untuk tidak menghampakan mereka yang mencari, puteri kongsikan artikel Panduan Lengkap Jahit Baju Kurung.

Jujur, bab-bab menjahit baju, puteri tak berapa terer.Β Tapi teringin juga nak belajar jahit sepasang baju kurung. Dari langkah memotong kain sampailah lengkap sepasang baju kurung yang cantik dan boleh digayakan di pagi raya.

Kalau dah pandai menjahit baju kurung nanti,Β bolehlahΒ cuba menjahit fesyen-fesyen yang lain pula kan, jahit baju kebaya ke, jubah ke. Bila dah betul-betul terer menjahit, boleh pula ambil tempahan…silap hari bulan ada butik sendiri, butik Puterikasih…haha.

Panduan Menjahit Baju Kurung

Hmm dah terlalu jauh berangan dah tu. Kembali semula ke dunia nyata, sekarang ni dah ramai yang berminat untuk menjahit baju sendiri. Mungkin perasaan memakai baju hasil jahitan sendiri jauh berbeza dari baju yang dibeli atau ditempah. Siapa yang tak bangga kan, bila orang puji baju kurung yang kita pakai tu cantik, lagi-lagi kalau baju tu kita yang jahit sendiri.

Kalau berminat untuk menjahit baju kurung sendiri untuk raya nanti, eloklah dapatkan Panduan Lengkap Jahit Baju Kurung. Dalam panduan itu nanti akan diajar cara untuk mengambil ukuran, melukis pola, memotong kain, menjahit kain…sehingga ke teknik menyiapkan kemasan akhir.

 

(Visited 157 times, 1 visits today)
ARTIKEL POPULAR HARI INI
loading...

36 thoughts on “Panduan Lengkap Jahit Baju Kurung

  1. Mungkin kerana bulan puasa semakin hampir, jadi tempahan untuk baju kurung di kedai jahit dan butik agak terhad sepanjang dua bulan ini sehingga Hari Raya.

  2. ingat tahun ni nak pakai jubah..skrg perlbagai patern jubah kan…tapi tak adalah nak jahit sendiri..minta mak mertua jahitkan atau cari yang dah siap.

  3. Kalu boleh jahit sendiri best jugakkan Puteri.boleh save banyak tu..especially macam kita ni..asyik nak tempah baju je..he..je

  4. Hari raya sudah tidak lama lagi..rasanya kalau lewat hantar tempahan baju memang tidak sempat.

    jadi, ada 2 pilih: buat sendiri atau beli yang siap sedia

Comments are closed.