Monday , 23 October 2017
Home » Petua & Tips » Tips Menjaga Kuku Agar Bersih Dan Cantik

Tips Menjaga Kuku Agar Bersih Dan Cantik

Cuba tengok kuku masing-masing…bersih tak? Puteri jarang nak simpan kuku panjang, sebab rasa rimas bila buat kerja. Jadi memang kuku puteri sentiasa pendek. Tapi untuk entri ni bukannya nak cerita tentang kuku puteri, cuma nak kongsi tips dengan korang tentang cara-cara untuk menjaga kuku agar kelihatan bersih dan cantik.

kuku bersih dan cantik

1) Jangan gigit kuku. Tabiat suka mengigit kuku akan merosakkan kuku dan bakteria yang berkumpul pada kuku akan masuk ke dalam mulut korang.

2) Kuku yang dibiarkan panjang akan mudah patah, jadi rajin-rajinlah potong kuku.

3) Guna ubat gigi untuk membersihkan kuku, gosok seketika menggunakan jari kemudian bilas dengan air. Jangan lepas gosok gigi guna berus yang sama untuk gosok kuku pulak yer…hehe.

4) Gosokkan hirisan limau nipis pada kuku kemudian bilas. Cara ini akan mengilatkan kuku.

Rasanya tak susah mana pun untuk amalkan tips-tips di atas kan. Yang paling penting elakkan la menggigit kuku.

p/s sumber gambar dari google bukan gambar kuku puteri…hehe

 

(Visited 1,704 times, 1 visits today)
ARTIKEL POPULAR HARI INI
loading...

23 comments

  1. Kuku ni kalau dah terlampau sayang,kerja rumah dah tak payah buat lagilah,he!he!

  2. perbuatan mengigit kuku mmg nampak x sopan…rupa2 nya utk kesihatan pun x elok kn.

  3. saya memang tak bleh blahk kalau ada orang yg jenis simpan kuku panjang-panjang..goli den tengok

  4. dan jgn korek hidung time kuku panjang. nnt cedera hidung tuh.

  5. Seminggu sekali mesti potong kuku

  6. salam cik puteri..

    yaya pon xbela kuku pnjng..huhu
    thanks share petua ^,^

  7. tak pernah bela kuku panjang macam gambar…tak boleh bayang kalo buang air besar, mesti najis terselit2x kat kuku tu..euuww..anyway, nice sharing.. 🙂

  8. terima kasih di atas perkongsian tips ini puteri.. yang guna ubat gigi tu aiza baru tahu.. tips yang ringkas tapi aiza je yang tak konsisten melakukannya.. hehe.. singgah klik-klik tabung.. 😀

  9. apa boleh buat tahap paling malas potong kuku jer..

    singgah malam hee pagi smlm bz sg uhuk..ubat gigi nd ikia

  10. Thanks puteri..boleh cubalah..kita suka jugak tengok kuku yang agak panjang and bersih…

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *