Friday , 15 December 2017
Home » berita » Abdul Ghani Minhat Meninggal Dunia

Abdul Ghani Minhat Meninggal Dunia

Tan Sri Abdul Ghani Minhat seorang lagenda bola sepak negara, meninggal dunia pada pukul 10.34 pagi tadi akibat komplikasi selepas pembedahan pintasan jantung di IJN.

Abdul Ghani Minhat dilahirkan pada 23 Disember 1935 di Kampung Solok, Rantau, Negeri Sembilan dan kini berusia 76 tahun. Allahyarham sangat terkenal dengan gelaran Raja Bola Sepak.

Antara pencapaian Abdul Ghani Minhat  ialah juara Pestabola Merdeka 1958, 1959, 1960; pingat emas Sukan SEAP, 1961; pingat gangsa Sukan Asia 1962; tempat kedua Kejohanan Kelab Asia 1967 dan juara Piala Malaysia sebanyak 8 kali. sumber

Takziah puteri ucapkan kepada keluarga Allahyarham Tan Sri Abdul Ghani Minhat.

(Visited 75 times, 1 visits today)
ARTIKEL POPULAR HARI INI
loading...

19 comments

  1. generasi X, semakin lama, semakin pupus. Generasi Y akan mengambil alih.

  2. Al-Fatihah
    momoy tengok new kat tv3 tadi

  3. semoga rohnya dicucuri rahmat. Al-fatihah

  4. generasi lama pergi digantikn pula dgn generasi baru pemain2 bola sepak negara…

    ayie selalu jugak dengar nama Allahyarham….sbg pemain bola sepak lagenda negara lama sebelum mokhtar dahari lagi…

    al fatihah…dan takziah utk keluarga nya.

    • harap yang baru dapat sehebat yang lama

      • pemain2 generasi baru ayie rasa…ada yg lebih baik peluangnya dlm arena bola sepak..sampai bermain di kelab eropah pun ada skrg ni… 🙂

        • walau begitu pemain2 generasi lama spt ghani minhat dan mokhtar dahari serta pemain2 lain tetap jadi inspirasi kpd pemain2 generasi baru…ambil semangat mereka yg bermain bola dlm keadaan peluang dan peralatan tdk laa secanggih skrg. 🙂

        • peluang sekarang memang cerah berbanding dulu…cuma harap ramailah yang akan merebut peluang yang diberi 🙂

  5. al-fatihah..takziah kepada keluarganya..

  6. takziah buat keluarga arwah..al-fatihah

  7. Another hero left us.

  8. takziah buat keluarga Allahyarham…
    al-fatihah..

  9. ini la yg hb dok cerita tu tapi akak tak sempat nak baca hr tu

  10. takziah buat keluarga allahyarham