Sunday , 20 August 2017
Home » Pendapat » SMS Sambil Jalan Diharamkan Dan Akan Disaman

SMS Sambil Jalan Diharamkan Dan Akan Disaman

SMS SAMBIL JALAN DIHARAMKAN DAN AKAN DISAMAN | Orang ramai yang suka menggunakan khidmat mesej pesanan ringkas (SMS) semasa berjalan perlu berhati-hati kerana mereka mungkin akan disaman sebanyak AS$85 iaitu bersamaan dengan RM255 jika di tangkap di New Jersey.

Berjalan sambil menghantar SMS dianggap sebagai satu gangguan kerana kebiasaannya mereka akan fokus pada telefon bimbit dan tidak akan memberi perhatian pada arah tuju mereka dan juga keadaan sekeliling.

Pasti orang ramai yang suka berjalan sambil bersms akan berasa amat kecewa dengan pengharaman ini. Namun isu yang mungkin dianggap remeh oleh mereka yang suka bermultitasking ini sebenarnya boleh mengundang bahaya kepada diri sendiri.

Di Malaysia juga, puteri lihat ramai yang suka menghantar SMS semasa berjalan kaki. Ada juga yang masa nak melintas jalanraya pun masih memberi tumpuan pada telefon bimbit. Kelakuan sebegini boleh membahayakan nyawa sendiri.

Apa pendapat korang mengenai isu ini?

 

(Visited 28 times, 1 visits today)
ARTIKEL POPULAR HARI INI
loading...

22 comments

  1. Err? Kat Malaysia tak ada kan? ^_^ hehe

  2. klau lintas jalan pun fokus menaip sms.. yg cmni mmg patut kena saman, huh…

  3. saman jer..kalo terjatuh @ terlanggar kan dah ssh..

  4. hoho..ini sangat bahaya buat aku..

  5. ramailah yg akan kena samam.

  6. lepas ni kenalah sms sambil berlari lak.. kan kan

  7. Ada yg lebih hebat…
    SMS semasa memandu atau lebih hebat lagi semasa menunggang motorsikal…

  8. huhu..bgus gk bt cmne..komfem ain ari2 kene sman..pheww!

  9. dekat rumah pun ayie jarang sms ni kan pulak kat jalan…hahaha3

  10. nasib baik la kat malaysia tak de macam nie,,,,

  11. seumur hidup pun x dpt byar klau berjuta

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *